Crosscamp debuteert in het segment van halfintegraal campers

Met de onthulling van model EXPDN doet kampeerautoproducent Crosscamp zijn intrede in de markt van de populaire halfintegraal campers. Tot nu toe beperkte het merk zich tot (zeer) compacte campervans.

Waarschijnlijk zie je niet heel vaak kampeerauto’s van het merk Crosscamp in het straatbeeld of op de camping, maar het is desondanks een fabrikant die serieus te nemen is. Het is namelijk een volle dochteronderneming van Dethleffs; alle Crosscamp-ers worden ontwikkeld, geproduceerd en verkocht door Dethleffs in het Duitse Isny im Allgäu. Tot op heden waren dat de ultracompacte ‘urban campers’ op basis van een Opel Zafira of Toyota ProAce en de wat grotere campervans gebaseerd op een Fiat Ducato of Opel Movano. En nu is daar de EXPDN en dat wordt het allereerste halfintegraal model van Crosscamp.

Gescheiden douche en toilet

Het nieuwe model EXPDN heeft de Peugeot Boxer als basisvoertuig en wordt geïntroduceerd in 3 varianten, die variëren in lengte van 6,99 tot 7,40 meter. De kortste is de 7.0 E en die heeft achterin 2 eenpersoonsbedden in de lengte en een innovatieve draaibare badkamer. De grotere versies van de Crosscamp EXPDN heten 7.4 E en 7.4 D; deze hebben allebei een ruime badkamer met aparte douche. De laatstgenoemde heeft zelfs een centraal geplaatst queensbed.

Winterbestendig

De standaarduitrusting van de EXPDN is redelijk uitgebreid, met bijvoorbeeld een koelkast van 131 liter in de keuken, comfortabele zitplaatsen voor maximaal 5 personen, een hoogwaardig houten interieur én winterbestendige voorzieningen zoals EPS-isolatie en dubbele beglazing. De basisuitvoering is gespoten in ‘Expedition Grey’ en is standaard uitgerust met een 140 pk dieselmotor en handbak. Optioneel is 180 pk in combinatie met automatische transmissie verkrijgbaar. Je kunt binnenin trouwens ook kiezen voor een extra tweepersoons, elektrisch bedienbaar hefbed.

Ook interessant voor jou