Dethleffs

CARAVANS & CAMPERS

Omdat hij tijdens zakenreizen graag zijn familie om zich heeft, bouwt Arist Dethleffs z’n eerste caravan in 1931. Die rijdende hotelkamer trekt nogal belangstelling en zo wordt Dethleffs grondlegger van het reizen met een caravan. In 1936 gaan de eerste caravans in productie, in 1955 loopt de eerste Nomad-caravan van de band: een serie die nog steeds bestaat.

Dethleffs - Exclusiv

In 1971 wordt Dethleffs uit het Duitse Isny verkocht aan Wolfgang Thrun en Jakob Eicker (T.E.C.). Samen met Erwin Hymer richten zij in 1980 de onderneming CMC op, met daarin de merken Dethleffs, Eriba, Hymer en TEC. In 1983 verwerft Erwin Hymer alle rechten van het CMC-concern. Dethleffs blijft groeien en in 1983 begint de productie van de eerste camper, waarna opnieuw een zeer succesvolle periode volgt. In die jaren maakt Dethleffs faam als fabrikant van veelzijdige recreatievoertuigen voor de hele familie. Dat ‘familiegevoel’ staat bij Dethleffs nog altijd hoog in het vaandel.

Dethleffs - XXL

CARAVANMODELLEN

Het caravanportfolio start met de c’joy, een instapper (met drie indelingen) die door z’n compacte afmetingen en laag gewicht geschikt is achter veel auto’s. Daarna volgt de c’go, een hippe serie caravans in vier vrolijke bekledingsvarianten die we ook terugzien in de c’go Up!: een caravan met hefbed boven de dinette. Van de Up! zijn er twee modellen beschikbaar, waarvan de langste maar liefst 7 slaapplaatsen heeft. Dan volgt de Camper, met een omvangrijke standaarduitrusting en veel indelingen met stapelbed: ideaal voor families. De Nomad is al jarenlang een populair model bij Dethleffs. Hij combineert een elegant interieur met een omvangrijke standaarduitrusting. In de bovenklasse zien we de stijlvolle Exclusiv met zeven indelingen, voorzien van dimbare indirecte verlichting leuke designdetails, zoals 3D-effecten bij de bovenkastkleppen. Dan komen we bij de Avantgarde (twee indelingen) met veel extra’s voor de Nederlandse markt. Nieuw bij Dethleffs is de Generation, verkrijgbaar in vijf luxe varianten met veel extra’s en een doordacht lichtplan. De nieuwkomer heeft een bijzonder design met verlopende grijstinten voor de bovenkastjes waardoor schaduwwerking ontstaat. Lichtmetalen wielen zijn standaard.

CAMPERMODELLEN

De meest compacte serie van Dethleffs is de Globebus, waarmee je door de smalste straatjes en de bochtigste bergpassen kunt toeren. Deze serie is beschikbaar in zowel halfintegraal- als integraalcampers. Daarna volgt de Trend: een camper voor de sportieve en prijsbewuste camperaar. Ook verkrijgbaar als halfintegraal als integraal, met een strakke afwerking en de houtvrije Lifetime-Smart bodemconstructie. Vervolgens komen we bij de nieuwe Pulse, die in het middensegment valt: een ruime wagen met een prachtig lichtconcept in het interieur. Gebouwd op de vertrouwde Fiat Ducato, met keuze uit vier halfintegralen en zes integraalindelingen. De I 7051 is vanaf het najaar 2018 verkrijgbaar en heeft een zogenaamde lounge zitgroep. De nieuwe Pulse is ook als aangeklede Pulse GT verkrijgbaar.

De Magic Edition bestaat uit exclusieve modellen met een flamboyante uitstraling. Er is keuze uit twee indelingen en je kunt ‘m bestellen als halfintegraal of als integraalcamper. De Esprit markeert de topklasse bij Dethleffs, met veel comfort. Beschikbaar in drie integraalmodellen en vier halfintegralen. We besluiten met twee bijzondere series. Allereerst de ALPA: een succesformule voor avontuurlijke stellen. De A 9820-2 staat op een robuust Iveco-chassis met dubbele luchtvering, achterwielaandrijving en een tot 7,2 ton toelaatbaar totaalgewicht. En dan hebben we nog de Globetrotter in twee uitvoeringen: de XXL A is een grote alkoof op Iveco-chassis en de XL I is een grote integraal op Fiat/AL-KO chassis.

Meer info: www.dethleffs.nl
Klik hier voor de dealerlocator

Recent Posts