LMC caravans en campers

De geschiedenis van Lord Münsterland Caravan – afgekort LMC – begint in 1955, als de eerste Knospe-caravan van de band rolt. Daarna volgen de succesvolle series Münsterland, Luxus, Münsterland-Dominant Lord en de Lord Exquisit. Vanaf 1986 start LMC met de Liberty-alkoofcampers. De verkoopsuccessen leiden tot nieuwe productiehallen.

 

Het interieur van de nieuwe LMC Tandero.

Nadat LMC in 1991 wordt overgenomen door Erwin Hymer, verhuist ook zustermerk TEC van Mühlheim naar de nieuwbouw in Sassenberg (Duitsland), om enige tijd later op te gaan in LMC. Bijzonder is de veelbesproken Long Life Technologie, waarbij geen hout meer wordt gebruikt in wanden, vloeren en daken. Door deze bouwwijze biedt LMC twaalf jaar waterdichtheidsgarantie. Het merk  bouwt in Sassenberg ook voor zustermerken uit de Erwin Hymer Group. In 2018 volgt daarvoor opnieuw een extra productiehal.

CARAVANMODELLEN

Bij de caravans is de Sassino het instapmodel, met vijf indelingen waarvan de 470K een stapelbed voor de kinderen heeft. De daaropvolgende Style-serie heeft acht indelingen. Een variant daarop is de Style Lift die is voorzien van een hefbed (twee modellen). De Style Exclusive is een uitvoering in drie indelingen met veel extra’s. Dan volgt de Tandero met keuze uit vijf indelingen: van een compacte 430 D met een tweepersoons dwarsbed achterin tot de ruime 510 E met twee enkele bedden. Daarna volgt de Vivo: frisse trendy caravans in vijf indelingen, gemaakt voor de moderne caravanliefhebber. Met de comfortabele Musica bedient LMC de bovenkant van de middenklasse, met drie indelingen –een bestseller uit het programma. Aan de bovenkant vormt de Exquisit VIP het topmodel bij LMC. Deze luxe caravan is verkrijgbaar in vier indelingen.

De Innovan campervans op Fiat Ducato. Vanaf modeljaar 2023 is er ook eentje op Ford.

CAMPERMODELLEN

LMC trapt het camperprogramma af met een nieuwe campervan-serie: de Innovan, beschikbaar op Fiat in de drie gebruikelijke lengtes: de 540 en 600 met dwarsbed achterin en de Innovan 640 met twee enkele bedden. Er is ook een Innovan 590 op Ford Transit, die extra stahoogte biedt. Dan volgt de Tourer en de Tourer Lift met vier indelingen, waarbij de Lift twee extra slaapplaatsen heeft dankzij het hefbed. Een stapje luxer is de Cruiser-camper, waarbij je uit twee indelingen met enkele bedden kunt kiezen. De Cruiser T732 G meet 7,55 meter en heeft een badkamer met gescheiden toilet- en doucheruimte. De T662 G heeft een zogenaamde vario-badkamer op een lengte van 6,99 meter. Ook is er een Cruiser Van 643G op Citroën-chassis: een compacte halfintegraal met een breedte van 2,22 meter. Opvallend aan de Cruisers is de lage voertuighoogte met afgeronde dak-overgangen.

Meer info: www.lmc-caravan.nl
Klik hier voor de dealerlocator

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.