‘Indeling’ verreweg het belangrijkst bij aanschaf van camper of caravan

Volgens recent Zweeds onderzoek blijkt de indeling van een caravan of camper verreweg de belangrijkste factor voor kopers. Belangrijker dan de prijs, het merk en het uitrustingsniveau.

Volgens het onderzoek van de Zweedse branchevereniging HRF is de indeling de belangrijkste factor voor consumenten bij de aankoop van een camper of caravan. Meer dan 90% van de respondenten gaf dat aan, terwijl de aanschafprijs met 77% op de tweede plaats komt, nog voor het uitrustingsniveau (66%). Totaalgewicht is de vierde belangrijkste factor met 44%, vochtbestendigheid scoorde 39% en design 37%. 

Legio mogelijkheden

Verkeersveiligheid en merk stonden in de onderzoeksresultaten ver onderaan de lijst, met slechts 20% van de deelnemers die aangaven dat dit een belangrijke aankoopfactor was. De ondervraagden beschouwen het slaapgedeelte als het belangrijkste aspect van de inrichting van een caravan of camper, aangezien 80% dit aangaf. Doorgaans sta je daarbij voor cruciale keuzes, zoals een dwarsbed, queensbed, aparte lengtebedden, hefbed en zelfs een stapelbed is mogelijk. Qua sanitair kun je er bijvoorbeeld ook kiezen voor een doucheruimte apart van het toilet. En zo zijn er legio mogelijkheden om precies de indeling te kiezen die perfect bij jou past.

Ook interessant voor jou